NFP311070Y392 - Zlepšenia eGov služieb Ústredného kontrolného a skúšobného ústavu poľnohospodárskeho v Bratislave - PROJEKT BOL ZREALIZOVANÝ
Názov projektu: Zlepšenia e-Gov služieb Ústredného kontrolného a skúšobného ústavu poľnohospodárskeho v Bratislave
Tento projekt je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja prostredníctvom
Operačného programu Integrovaná infraštruktúra
Informácie o operačnom programe Integrovaná infraštruktúra nájdete na
https://www.opii.gov.sk/
Prijímateľ: Ústredný kontrolný a skúšobný ústav poľnohospodársky v Bratislave, Matúškova 21, 833 16 Bratislava
Poskytovateľ: Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky
Sprostredkovateľský orgán: Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky
Výška poskytnutého NFP: 1 106 906,02 €
Dátum nadobudnutia účinnosti Zmluvy o poskytnutí NFP: 14.01.2021
Prioritná os: 7 Informačná spoločnosť
Špecifický cieľ:
7.3. Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre podnikateľov
7.4. Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre občanov
Termín realizácie projektu: 04/2021 – 11/2023
Miesto realizácie projektu: Matúškova 21, Bratislava III – mestská časť Nové Mesto
Popis projektu: Poslaním ÚKSÚP je prostredníctvom výkonu úradnej kontroly a štátnej odbornej kontroly vstupov do poľnohospodárskej prvovýroby (hnojivá, odrody, osivá a množiteľský materiál, prípravky na ochranu rastlín, krmivá), ako aj v oblasti vinohradníctva, vinárstva, ovocinárstva a ekologickej poľnohospodárskej výroby a výkonom skúšobníctva zabezpečiť zdravé a bezpečné zdroje pre výrobu potravín a krmív a ochranu zdravia ľudí, zvierat, rastlín a životného prostredia.
Vedenie a aktualizácia registrov, vydávanie rozhodnutí, certifikátov, osvedčení, oznámení, oprávnení, výpisov, posudkov a vypracovávanie odborných stanovísk umožňuje a zároveň podporuje činnosť podnikateľských subjektov v príslušnej oblasti poľnohospodárstva, ktorá je vykonávaná podľa platnej legislatívy.
Všetky činnosti ÚKSÚP sú vykonávané na základe príslušnej národnej a európskej legislatívy, jednotných metodických postupov, na vysokej profesionálnej úrovni, nestranne a objektívne.
Identifikácia problémov
Neexistuje centrálny útvar, ktorý by pripravoval rizikové analýzy, profil subjektu, jeho historické záznamy atď.
Podnety občanov sú prijímane najmä písomne / osobne (nie cez štruktúrovaný formulár, napr. na ÚPVS). Celý proces je najmä papierový, neexistuje SW nástroj, ktorý by tieto podnety evidoval a nejako sumárne vyhodnocoval – identifikácia problémových oblastí a na základe týchto faktov ani príprava návrhov na zlepšenie.
V oblasti výkonu kontroly neexistuje agendový systém, ktorý by zamestnancovi (prostredníctvom štandardného workflow) umožnil použitie šablón, existujúcich dát, geografických údajov, atď. Celá príprava na kontrolu a jej následná administratívna časť je vykonávaná len pomocou papierových formulárov. Rovnako aj jej vyhodnotenie, čo obmedzuje riadenie výkonnosti pracovníkov a zlepšovanie postupov
Neexistuje databáza znalostí / elektronický „sklad“ jednotlivých prípadov, ktorý by umožňoval (napr. formou eLearningu) využívať skúsenosti a výstupy jednotlivých prípadov pre vzdelávanie / zvyšovanie kvality práce kontrolórov.
Registrácia, povoľovanie a certifikácia je takmer úplne „papierovo“ vedená, čo znamená časovú náročnosť a možnú chybovosť týchto aktivít. Záznamy do registrov sa vpisujú „ručne“, úroveň ich elektronizácie je rôzna.
Hlavným motivátorom projektu je:
- postupné odstraňovanie, resp. minimalizácia problémov uvedených v časti 1.2 Dôvod štúdie uskutočniteľnosti,
- zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre občanov a podnikateľov v prostredí ÚKSÚP
V rámci eGovernmentu projekt prispieva k nasledovným službám monitorovaným v rámci eGovernmant benchmark:
(1) Začatie podnikania: (1.32) žiadosť o povolenie (napr. služba registrácie - vinohradníka, prevádzkovateľov ekologickej poľnohospodárskej výroby a pod.)
(6) Reklamácie/Postupy/Konania: (6.2) Legislatívna informácia a 6.3 Začiatok konania/postupu (napr. popis legislatívnych informácií pre oblasť, popis postupov registrácie vinohradníka, prevádzkovateľov vybraných činností a pod.)
Projekt rovnako prispieva k prioritným službám pre oblasť registrácie právnických a fyzických osôb - implementáciou elektronických služieb pre registráciu vinohradníka, registráciu prevádzkovateľov ekologickej poľnohospodárskej výroby a pod.
- P0738 Počet zavedených elektronických služieb, ktoré prispievajú k riešeniu životných situácií pre podnikateľov: 14
- P0224 Počet nových optimalizovaných úsekov verejnej správy: 2
Realizáciou projektu bolo zavedených 14 elektronických / koncových služieb, ktoré predstavujú majoritnú časť agendy ÚKSÚP. Ich zavedením budú môcť občania a podnikatelia komunikovať s ÚKSÚP plnohodnotnou elektronickou formou. Súčasne bude pre subjekty komunikujúce s ústavom zjednodušená komunikácia zavedením využitia inteligentných elektronických formulárov (predvyplnené údaje a pod.).
Aktivity projektu: Projekt bol realizovaný prostredníctvom nasledovných 5 hlavných aktivít
-
Analýza a dizajn
-
Nákup HW a krabicového softvéru
-
Implementácia
-
Testovanie
-
Nasadenie
Ciele projektu boli naplnené.